Dijerit-pekik takde yang dengar... Lalu kupetik huruf, kususun-susun jadi bahasa hati. Ini hati aku, ini jari aku... This is My Moonlight Sonata~

Monday, March 21, 2011

Monolog Tentang Rasa..

Oh no.. mengeluh sudah macam jadi darah daging.
haihhhhhh~
Kalau kena angkut guni beras 50kg boleh tahan la mengeluh gitu.
Ini dengar lagu pun mengeluh?
Reen, Reen..


Lagu sedap sangat pun mengeluh,
Tak sedap pun mengeluh. 
Derr.. What's with u?
*i'm sick, that's why!!*

"Dapatkah selamanya kita bersama?
Menyatukan perasaan kau dan aku..?
Semoga cinta kita kekal abadi,
Sesampainya akhir nanti.. selamanya.."

Yes, it's a question for YOU.. saya nyanyikan dalam lagu Astrid.
*sebab saya goyah*


What a wonderful song..
Lagu ni pernah buat air mata ini menitis pada 16 mac 2011..
Saat perasaan terbiar,
Saat diri terabai,
Saat cinta tak diperlukan..


Jangan terlalu ikutkan hati 
*yg sakit hati ni, kenapa yg lain pulak peduli?*


Pepatah kata 'ikut hati mati'
*org yg buat pepatah tu mgkn x ikut hati tp dia mati jugak finally*


Menjawab, menjawab!!
*huh.. tlg bleh? Tlg diam la OtakReen*


**hati menyanyi**

Aku tersesat menuju hatimu.. (saya tersesat dlm hati awk)
Beri aku jalan yang indah, (kalau x suka tlg tunjuk jln pulang)
izinkanku lepas penatku, (saya cuma menumpang je)
Tuk sejenak lelah di bahumu.. (kalau x suka bagitahu)


Dapatkah selamanya kita bersama..? (Dapat ke awak?)
Menyatukan perasaan kau dan aku? (Again i ask u.. dapat ke?)
Semoga cinta kita kekal abadi, (Ini doa saya.. doa awak?)
Sesampainya akhir nanti, selamanya... (Saya terasa 'selamanya' itu terlalu jauh sekarang)


Tentang cinta yg datang perlahan.. (It's not easy for me to love somebody)
Membuatku takut kehilangan, (Ini yg saya rasa hari-hari)
Ku titipkan cahaya terang, (moga terang jalan awak..)
Tak padam didera goda dan masa.. (I'm hoping)..


OtakReen : Ok, this is weird.. apsal suara kau macam Astrid, ha?
HatiReen : Yg kau percaya aku menyanyi kenapa? yg kau dengar tu mmg Astrid la.. haishhh..(aku   miming jek kot?)
OtakReen : Cehhh.. Beb, daripada kau pikirkan orang yg x pikirkan kau, baik la kau ingat yg memikirkan kau selalu, yg x pernah lupakan kau.. 
HatiReen : Sape?
OtakReen : U know better.
HatiReen : Mi air?
OtakReen : bongok
HatiReen : Am Chatt Spaces tu ke? tetibe je dia tu..
OtakReen : Kau layan kenapa? bukan dia la. Allah kan ada..
HatiReen : Ok Ow.. heeeeeee~ *grin*


*Hati nyanyi lagi*



Aku tersesat menuju hatiMu.. (Allah, sukar untuk aku mencapaiMu..)
Beri aku jalan yang indah, (tunjukkan aku jalan yg benar, kerana jalanMu yg terindah dari segala jalan yg ada)
izinkanku lepas penatku, (aku cuma hambaMu yg kerdil Allah, adakala aku lelah bila diduga terusan..)
Tuk sejenak lelah di bahumu.. (maka pinjamkan aku tempat mengadu..)

OtakReen : There u go.. better camtu..
HatiReen : Thanx, friend..
OtakReen : What friends are for, kan?
HatiReen : Bisik-bisik

OtakReen & HatiReen - *jelir lidah pada KAMU*




No comments: