Dijerit-pekik takde yang dengar... Lalu kupetik huruf, kususun-susun jadi bahasa hati. Ini hati aku, ini jari aku... This is My Moonlight Sonata~

Sunday, March 27, 2011

~Bukankah Ku Kata Usah~

Usah terlalu mengharap,
aku tidak tahu mengatur note-note taugeh,
menjadi lagu-lagu indah..

Usah terlalu mengharap,
aku tidak tahu melakar huruf-huruf kaku,
menjadi bait-bait madah..

Usah terlalu mengharap,
aku tidak tahu melukis warna dan rupa,
menjadi bentuk lukisan kehidupan..

Usah terlalu mengharap,
aku tidak tahu bahasa teknologi,
untuk menghasilkan tema-tema rumit aplikasi..

Usah terlalu mengharap,
aku tidak tahu di mana hatiku,
untuk aku serahkan ia padamu..

Aku mengutuk diri,
cuba berlari jauh darimu..
namun semakin jauh aku berlari,
semakin hampir kasih ini mendekati~!!

No comments: